Новини

03 Грудня

Панамський канал: 7 дивовижних фактів

Панамський канал судноплавний канал, що з’єднує Панамський затоку Тихого океану з Карибським морем і Атлантичним океаном, розташований на Панамському перешийку на території держави Панама.

50-кілометровий канал створив важливий короткий шлях для суден: після того, як канал був побудований, шлях між Нью-Йорком і Каліфорнією став помітно короче, так як не потрібно було тепер “робити круг” навколо частини Південної Америки, скоротивши дорогу майже на 8000 миль Канал, який використовує систему дренажу для підняття кораблів на 85 футів над рівнем моря, був самим великим інженерним проектом свого часу.

Ідея будівництва каналу з’явилася ще в 16 столітті
У 1513 році іспанський дослідник Васко Нуньес де Бальбоа став першим європейцем, який виявив, що Панамський перешийок зв’язує Атлантичний і Тихий океани. Однак геодезисти того часу оголосили, що будівництво не представляється можливим.

Засновники Суецького каналу і Ейфелевої вежі були засуджені за невдале будівництво Панамського каналу
Компанія Лессепса, яка розробляла проект Суецького каналу, почала рити канал через Панам. Проект страждав від поганого планування, інженерних завдань і тропічних захворювань, в результаті чого загинули тисячі робітників. Гюстава Эйфеля, яка розробляла знамениту башню в Парижі, потім наняли, щоб створити дентини для каналу. Тем не менее будівництво остаточно провалилось в 1889 році. Це викликало сильний скандал, Лессепс та Гюстав були обвинувачені у шахрайстві та притягнені до в’язниці.

Америка з самого початку хотіла побудувати канал в Нікарагуа, а не в Панамі
Протягом 1800-х років, США хотіли побудувати канал, що зв’язує Тихий і Атлантичний океани в Нікарагу, оскільки вважали, що це буде більш вигідним для них за економічними та політичними причинами.

Більше 24 000 робочих погибли в процесі будівництва каналу
Будівельникам каналу доводиться стикатися з безліччю перешкод, включаючи складну ландшафт, гарячу, влажну погоду, сильні дощі і серйозні тропічні хвороби, такі як жовта лихорадка і малярія.

Понад 14 000 кораблів пересекают канал щодня
Американські кораблі використовують канал більше всіх, але по ньому також ходять судна з Китаю, Чилі, Японії, Колумбії та Південної Кореї. Кожне судно, яке проходить через канал, повинно заплатити податок залежно від розміру та обсягу вантажу. Сбори для самих великих кораблів можуть досягати до 450 000 $.

США передали контроль каналу в Панамі в 1999 році
У 1977 році президент Джимми Картер та генерал Омар Торріхос підписали договори, передаючи контроль каналу в Панамі в 1999 році, але залишили право США застосовувати військову силу для захисту водного шляху від будь-яких загроз.

На сьогоднішній день заплановано розширення каналу. Розширений канал буде мати можливість пропустити вантажні судна, що перевозять 14 000 20-футовых контейнерів, що майже в три рази більше, ніж в даний час. Проект розширення, як очікується, буде завершено наприкінці 2016 року. оновлення Проект розширення завершено, і вже по нему ходять те самі контейнеровоз-гіганти.

Поділитися:

Останні новини