Новини

31 Жовтня

Система динамічного позиціонування

Система динамічного позиціонування –система, призначена для утримання судна в заданій позиції або області і (або)на заданому курсі, його переміщення на невеликі відстані, проходження вздовж заданого маршруту автоматично з високою точністю за допомогою використання суднових рушіїв і підрулюючих пристроїв.

Застосування

Широке поширення системи динамічного позиціонування знайшли надопоміжних судах нафтогазової галузі,а саме:

  • судах постачання;
  • буксирах-якорезаводчіках;
  • судах-кабелеукладач і трубоукладачах;
  • судах сейсмічної розвідки;
  • бурових судах і мобільних бурових платформах;
  • судах забезпечення водолазних робіт (DSV, diving support vessels);
  • земснарядах;
  • шаттл-танкерах.
  • кораблях військово – морських флотів.

Це обумовлено тим, що ці судна за характером виконуваних робіт повинні більшу частину часу утримувати задану позицію (наприклад, суду постачання,бурові судна і мобільні бурові платформи, суду, забезпечення водолазнихробіт та інші) або виконувати пересування з позиції в позицію з високоюточністю ( суду-кабелеукладчики, судна-трубоукладчики, суду сейсмічноїрозвідки, земснаряди і інші).

Рідше системи ДП можна зустріти на танкерах, круїзних пасажирськихлайнерах і інших.

Елементи системи:

  •  система енергопостачання;
  • система суднових рушіїв;
  • система управління динамічним позиціонуванням.

Система електропостачання включає в себе всі компоненти і системи, необхідні для постачання системи ДП енергією, а саме:

  • первинні джерела енергії з усіма допоміжними системами, включаючи трубопроводи;
  • генератори;
  • розподільні щити;
  • розподільна мережа (кабелі).
  • система суднових рушіїв включає в себе:
  • підрулюють пристрої з їх моторами і допоміжними системами, включаючи трубопроводи;
  • головні рушії (гвинти регульованого або фіксованого кроку, вінторулевие поворотні колонки, крильчасті рушії) і кермо – якщо можуть управлятися системою ДП;
  • електроніка, що управляє підрулюючими пристроями;
  • елементи ручного управління підрулюючими пристроями;
  • з’єднані з цими елементами кабелі.

Система управління ДП включає в себе всі компоненти і системи, апаратні засоби і програмне забезпечення, необхідні для вирішення задачі динамічного позиціонування судна, а саме:

  • комп’ютерна система / система управління джойстиком, супутні інтерфейси та програмне забезпечення;
  • сенсори (анемометри для визначення параметрів вітру, датчики положення (MRU – Motion Reference Unit або VRS – Vertical Reference System) для визначення параметрів хитавиці, гірокомпаси для визначення курсу;
  • консолі (пульти) управління;
  • системи позиціонування;
  • супутні кабелі.

Класи систем ДП

Системи ДП поділяються на три класи (за ступенем надійності):

Клас 1 (DP 1)«Втрата» заданої позиції судном може статися в разі кожної окремої несправності.

Клас 2 (DP 2). «Втрата» позиції не відбувається в разі одиничної несправності будь-якої підсистеми або компонента (рушія, сенсора, консолі управління та іншого), включаючи кабелі, труби і т. Д.

Клас 3 (DP 3)Термін «одинична несправність» включає, крім несправностей, зазначених для класу DP-2, повний вихід з ладу всіх компонентів в межах одного водонепроникного або огненепроніцаемого відсіку через пожежу або затоплення.

 

Поділитися:

Останні новини