Новини

20 Листопада

Що потрібно знати про Суецький канал?

Суецький  канал — бесшлюзовий судноплавний канал в Єгипті, що з’єднує Середземне і Червонеморя. Зона каналу вважається умовною межею між двома материками, Африкою іЄвразією. Найкоротший водний шлях між Індійським океаном і акваторієюСередземного моря – Атлантичного океану (альтернативний маршрут протяжні на8 тис. Км). Суецький канал був відкритий для судноплавства 17 листопада 1869 року.

Знаходиться на захід від Синайського півострова, має довжину в 160 км, ширину по дзеркалу води до 350 м, по дну – 45-60 м, глибину 20 м. Канал розташований в Єгипті між Порт-Саїдом на Середземному морі і Суецом на Червоному морі. На східній стороні каналу навпроти Порт-Саїда знаходиться Порт-Фуад, де розміщена Адміністрація Суецького каналу. На східній стороні каналу навпроти Суеца знаходиться Порт-Тауфік.Главние порти: Порт-Саїд і Суец. На каналі в районі озера ТИМС розташований великий промисловий центр – місто Ісмаїлія.

Перебіг на каналі в зимові місяці відбувається з гірких озер на північ, а влітку назад з Середземного моря. На південь від озер протягом змінюється в залежності від припливів і відливів.

Економічне і стратегічне значення каналу

Канал зробив негайне і неоціненний вплив на світову торгівлю. Шістьма місяцями раніше була введена в дію Перша трансконтинентальна залізниця, і весь світ можна було тепер обігнути в рекордні терміни. Канал зіграв важливу роль в експансії і подальшої колонізації Африки. Зовнішні борги змусили Ісмаїла Пашу, який змінив Саїда Пашу, продати в 1875 році свою частку паю в каналі Великобританії.

«Загальна компанія Суецького каналу» по суті стала англо-французьким підприємством, Єгипет був відсторонений і від управління каналом і від прибутків.Фактичним господарем каналу стала Англія. Це положення ще більше зміцнилося після того, як вона окупувала Єгипет в 1882 році.

У 1888 році в Стамбулі була підписана Міжнародна конвенція з метою створення певної системи, призначеної гарантувати всім державам вільне плавання по каналу.

У роки Першої та Другої світових воєн судноплавство по каналу фактично регулювала Великобританія.

26 липня 1956 року президент Єгипту Гамаль Абдель Насер націоналізував канал.Це призвело до вторгнення британських, французьких та ізраїльських військ і початку тижневої Суецької війни 1956 року. Канал був частково зруйнований, частина кораблів потопили, в результаті судноплавство було закрито до 24 квітня 1957 року народження, поки канал не був розчищений за допомогою ООН.Миротворчі сили ООН були введені для підтримки статусу Синайського півострова і Суецького каналу як нейтральних територій.

Після Шестиденної війни 1967 року канал знову був закритий. У ході наступної арабо-ізраїльської війни 1973 року єгипетська армія успішно форсувала канал; в подальшому ізраїльська армія здійснила «у відповідь форсування». Після закінчення війни канал був розмінували силами ВМС США (в траленні підходів до Каналу, в Суецькому затоці, брали участь кораблі ВМФ СРСР) і відкритий для використання 5 червня 1975 року.

Теперешній час

Канал не має шлюзів через відсутність перепаду рівнів морів, які він з’єднує, і височин на його шляху. Канал дозволяє проходити навантаженим судам і кораблям:

  • водотоннажністю – до 240 000 тон;
  • висотою – до 68 метрів;
  • шириною – до 77,5 метрів (при певних умовах).

Деякі супертанкери не можуть проходити через канал, інші – можуть вивантажити частину ваги на судна, що належать каналу, і завантажити його назад на іншому кінці каналу. Канал має один фарватер і кілька ділянок для розбіжності кораблів.

Глава адміністрації Суецького каналу Ахмед Алі Фадель заявив, що черговий етап днопоглиблювальних робіт завершений, і глибина каналу складає 66 футів (20,1 м). Надалі планується забезпечити проходження супертанкер з осадкою до 22 метрів.

Суецький канал є одним з основних джерел доходу Єгипту, поряд з видобутком нафти, туризмом і сільським господарством.

Єгипетська Адміністрація Суецького каналу (Suez Canal Authority, SCA) повідомила, що за підсумками 2009 року через канал пройшло 17 155 суден, що на 20% менше, ніж у 2008 році (21 170 кораблів). Для бюджету Єгипту це означало скорочення доходів від експлуатації каналу з 5,38 млрд доларів США в докризовому 2008 році до 4,29 млрд доларів США в 2009.

За словами глави Адміністрації каналу Ахмада Фаделя в 2011 році через Суецький канал пройшло 17 799 суден, що на 1,1 відсотка менше, ніж роком раніше. При цьому на транзит суден єгипетська влада заробили 5,22 мільярда доларів (на 456 мільйонів доларів більше, ніж в 2010 році).

У грудні 2011 року влада Єгипту оголосила, що тарифи за транзит вантажів, що не змінювались протягом останніх трьох років, з березня 2012 року виростуть на три відсотки.

За даними 2009 року близько 10% світових морських повідомлень проходить через канал. Прохід по каналу займає близько 14 годин. В середньому за день по каналу проходять 48 суден.

Управління

Суецьким каналом до 1956 року управляла Компанія Суецького каналу,приєднана до Адміністрації Суецького каналу президентом Єгипту Гамаль-АбдельНасером.

Головами SCA були:

  • Бахгат Хелм Бадаві (26 липня 1956 року – 9 Июля 1957)
  • Махмуд Юніс (10 липня 1957 – 10 жовтня 1965 року)
  • Машхоур Ахмед Машхоур (14 жовтня 1965 року – 31 грудня 1983 року)
  • Мохамед Адель Еззат (1 січня 1984 – грудня 1995 року)
  • Ахмед Алі Фадель (22 Січень 1996 – Серпень 2012)
  • Мохаб Мамішев (серпень 2012 – по теперішній час)

З’єднання між берегами

                                                                                                  Міст Ель-Фердан. Розвідний залізничний міст

                                                                                                                      Мост  Мубарак . Автодорожний  міст

Суецький канал за 60 секунд:

Поділитися:

Останні новини