Північний морський шлях з недавніх пір часто з’являється в морських і міжнародних новинах. Справа в тому, що СМП – це більш короткий шлях з Азії в європейські порти; і з таненням льоду в Арктиці він стає судноплавним круглий рік. Проте, лідери галузі один за одним відмовляються від використання зручного маршруту, а нові санкції США проти COSCO ще більше підривають комерційні перевезення в регіоні. Ми спробували з’ясувати, чим вабить і які небезпеки Севморпуті.
Що таке Північний морський шлях?
СМП є міжнародним судноплавним маршрутом, що з’єднує Північну Атлантику і Тихий океан через Баренцове, Карське, море Лаптєвих, Східно-Сибірське і Чукотське моря. Велика частина шляху проходить під російською юрисдикцією (5600 км), тому місцевий топонім Північний морський шлях (the North Sea Route, NSR) отримав міжнародне поширення. Інша назва маршруту – Північно-східний прохід (the Northeast Passage, NEP).
Що стосується відстаней, то Севмопуть значно коротше традиційного вибору навігаторів – через Суецький канал. Наприклад, з Шанхая в Роттердам через СМП всього 8 046 морських миль в порівнянні з 10 557 милями через Суецький канал (на 24% коротше). Шлях з Йокогами в Роттердам можна скоротити вже на 37%, і т.д.
Відомо, що помори, корінний народ півночі Росії, здійснювали проходи по частинах Севморпуті, починаючи з 11-го століття. Однак цілком його вперше пройшов тільки в 1878 -79 роках фінський дослідник Adolf Erik Nordenskiöld.
Екіпаж середнього торгового судна року так в 1860 налічував приблизно 250 чоловік. У 1880 році – близько 140 осіб. До 1900 року, коли пароплави витіснили вітрильники остаточно він скоротився до 100 чоловік. Екіпаж дизельного торгового судна в середині 20-го століття – це приблизно 40 осіб. На рубежі нового тисячоліття з середнім контейнеровозом цілком справлявся екіпаж […]
За 13 років сумарний тоннаж судів подвоївся і це ще не межа. У 2006 році світовий торговельний флот досяг дедвейту в один мільярд тонн. На сьогоднішній день дедвейт світового торгового флоту перейшов позначку в два мільярди. А до 2033 прогнозують три мільярди, але якщо темпи зростання складуть 3%. Як уточнюють експерти, такі показники досягнуті завдяки […]
Шановні моряки❗️ Зʼявилася петиція з приводу можливості отримання паспорту моряка за кордоном. Петиція була подана організацією USU сьогодні. Якщо бажаєте долучитися, залишаємо для вас посилання для підписів: https://petition.kmu.gov.ua/petitions/6082
‼️Важлива інформація для моряків стосовно закордонних паспортів‼️ Шановні українські моряки, які перебувають за кордоном! Ми нагадуємо про те, що у всіх громадян України є можливість оновити свій закордонний та внутрішній паспорт у мобільних пунктах Центру ДП Документ у Європі (Італія, Іспанія, Польща, Чехія, Німеччина, Словаччина) та у Стамбулі, Туреччина! Подбайте про продовження всіх своїх паспортів […]
Інноваційне дослідницьке судно будується для Гавайського університету в Маноа та Фонду Гавайського університету (UHF) від імені Гавайського інституту морської біології (HIMB), щоб дозволити їм отримати доступ і вивчати морське середовище на Гавайських островах. Унікальна конструкція судна стане фундаментальною для досягнення дослідницьких цілей Гавайського університету, і, за словами дослідників, знання, отримані під час наукових місій на […]
Всі подробиці в цьому пості!
Не так давно ЮНКТАД оприлюднила свій традиційний річний огляд морської індустрії Review of Maritime Transport 2018, що містить глибокий внутрішній аналіз судноплавства за минулий рік і досить точний прогноз на наступні кілька років. На думку експертів, судноплавна галузь демонструє непогані результати. У 2017 році приріст склав 4%, і середній темп в 3,8% збережеться як мінімум до […]
Світовий ринок будівництва портів відновлюється після рецесії, безліч проектів перебувають у стадії розробки і здійснення. Як і в багатьох інших галузях, світовий спад мав негативний вплив на ринок будівництва морських портів, будівництво нових портів і терміналів і реконструкція старих були відкладені або навіть скасовані через раптову брак коштів. Земляні роботи компанії Laing O ‘Rourke в […]