Розвиток суднобудівних технологій підпорядковано комерційним інтересам морської індустрії. Щороку будуються всі більші і місткі суду. Кожен моряк хотів би отримати роботу в море на новому і прославленому судні або, принаймні, подивитися на найбільші кораблі в світі, щоб побачити, як інженери усмиряють гігантські розміри, роблячи суду швидкими, економічними і доброзичливими до навколишнього середовища.
Найбільший контейнеровоз в світі прийшов до Європи
У понеділок, 19 серпня 2019 року завершив свій перший рейс найбільший контейнеровоз в світі – MSC Gülsün. Судно зробило перехід з північного Китаю в Бремерхафен. Довжина морського гіганта становить 400 метрів; ширина – 60 метрів. Щоб отримати уявлення про розміри палуби, уявіть собі 4 футбольних поля, складених разом, або Empire State Building і ще 20 метрів.
MSC Gülsün може перевозити 23 756 TEU, що є новим рекордом серед контейнеровозів. Власник судна, MSC Mediterranean Shipping, стверджує, що для перевезення такої ж кількості вантажу потрібно 1 358 літаків Boeing 747 або 14 000 вантажівок-длинномеров.
З технічної точки зору, судно також абсолютно. На нього встановлена гібридна система очищення вихлопних газів (Hybrid Exhaust Gas Cleaning System), яка значно знижує викиди CO2, і воно може переходити на паливо з низьким вмістом сірки або СПГ, щоб відповідати вимогам IMO 2020. Крім того, гігант отримав ноу хау від Samsung – систему Svessel. Це морська smart- технологія, що аналізує всі навігаційні дані, щоб потім запропонувати найбільш оптимальний маршрут.
MSC Gülsün став першим в класі з 10 надвеликих контейнеровозів (ULCV), які будуть побудовані для MSC. За поставку відповідають південнокорейські верфі: Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) і Samsung Heavy Industries.
Станом на 2019 рік, найбільшим круїзним судном у світі є лайнер Symphony of the Seas (Симфонія морів), що належить компанії Royal Caribbean International. Судно спустили на воду в Сен-Назер (Франція) в березні 2018 року, а його вартість склав 1,35 мільярдів доларів США.
MV Symphony of the Seas – дійсно унікальний лайнер. Його довжина становить 361 метр, ширина – 66 метрів, висота – 72,5 метра. На лайнері 18 палуб, що вміщають 6 680 пасажирів і 2200 членів екіпажу.
Силова установка відповідає гігантським розмірам судна: 6 двигунів Wärtsilä (загальна потужність 45 000 к.с.), встановлені по три в 2 окремих машинних відділення, що робить «Симфонію» керованої і надійною. Компанія ABB поставила три рухові установки Azipod (3 × 20 МВт (27 000 к.с.), а Wärtsilä – чотири носові підрулюють пристрої (4 × 5,5 МВт (7 400 к). Крім того, Wärtsilä встановила свою навігаційну і DP систему NACOS Platinum на Місток Sympony of the Seas.
Що стосується туристичної привабливості, то дизайнери «Симфонії» потрудилися не менш інженерів. Наприклад, тут є свій Центральний парк зі справжніми деревами, алеями і кафе; величезна 10-поверхова гірка «Безодня», симулятор серфінгу, критий льодовий каток і так далі.
Перше плавання «Симфонії» пройшло по Середземномор’ю, а потім лайнер пішов в Майамі. Тепер його маршрут включає в себе Західне Карибське море, Мексику, Гондурас і Багамські острови.
Фантастична четвірка: найбільші нафтові танкери
В этом разделе не будет технологических рекордов, потому что самые большие нефтяные танкера, находящиеся в эксплуатации, были построены в далеких 2001–2003 годах. Несмотря на это, размер супертанкеров класса TI по-прежнему впечатляет. Их длина составляет 380 метров, ширина – 68 метров; они имеют осадку 24,52 м и DWT 441 585 тонн, что позволяет им перевозить 3 166 353 баррелей сырой нефти.
Название «TI Сlass» относится к оператору пула VLCC танкеров «Tanker International LLC». В него входят четыре супертанкера: TI Africa, TI Asia, TI Europe и TI Oceania. Изначально, они были построены на верфи Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) для судоходной компании Hellespon. Однако всего через год после спуска на воду, два судна были проданы компании Overseas Shipholding Group (OSG); вскоре, за ними последовали еще два танкера.
В 2010 году TI Africa и TI Asia были переоборудованы в FSO (плавучее нефтехранилище) и установлены в Персидском заливе. TI Europe и TI Oceania продолжают работать в качестве ULCC.
Китай строит самый большой газовоз в мире
Усилия инженеров-кораблестроителей в последнее время были направлены на создание более эффективных и вместительных газовозов. В нашей статье «Танкер. Классификация танкеров по размерам и грузам…» мы уже писали о различных системах грузоудержания, используемых на современных газовозах и самых ярких представителях каждого класса, однако Китай и Норвегия недавно подписали соглашение о строительстве самого большого газовоза в мире.
DNV GL разрабатывает проект будущего гиганта, в то время как Hudong-Zhonghua Shipbuilding, дочернее предприятие China State Shipbuilding Corporation, будет отвечать за постройку судна. Детали пока не разглашаются, но ожидается, что новый СПГ- танкер будет перевозить 270 000 м3 газа, следовательно побьет рекорд, установленный Q-MAX LNG – газовозом Mozah под управлением Qatargas II. M/V Mozah (построенный в 2008 году) имеет длину 345 метров, ширину 53 м и может перевозить 266 000 м3 СПГ.
Интерес Китая к строительству танкеров для СПГ полностью объясним. Импорт природного газа в страну резко возрос в последнее время. Так в 2018 году произошло увеличение на 42%, а в январе 2019 года только Шанхай импортировал 600 миллионов кубометров сжиженного природного газа. Учитывая государственную кампанию по «защите голубого неба», эксперты прогнозируют, что к 2030 году импорт СПГ в Китай превысит 100 миллионов тонн. В этой связи, мы вполне можем увидеть, как центр СПГ – судостроения переместится из Южной Кореи в Китай в самое ближайшее время.
Балкера Valemax – главное оружие конкурентной борьбы
Сегодня самые большие балкера в мире – это рудовозы второго поколения, построенные для бразильской горнодобывающей компании Vale S.A. Таким образом, класс получил название Valemax, а сами суда представляют собой образец технического совершенства и экономической эффективности. Флот 2-го поколения Valemax состоит из 26 судов, поставленных китайскими верфями с начала 2018 года; и еще 7 VLOC (Very Large Ore Carriers) находятся в стадии строительства.
Длина балкеров 2-го поколения Valemax составляет 362 м, что на 40 метров больше, чем Эйфелева башня. Кроме того, они имеют ширину 65 метров, что равняется ширине стандартного футбольного поля. Но самое главное, они могут перевозить 400 000 тонн железной руды со средней скоростью 15 узлов, совершая путешествие из Бразилии в Китай (крупнейший импортер в мире) за 45 дней.
Развитие сухогрузов имеет первостепенное значение для Vale, поскольку Бразилия конкурирует на азиатском рынке поставок руды с Австралией. Между тем, австралийским судам требуется всего 15 дней, чтобы преодолеть расстояние от шахт до китайских портов, поэтому сухогрузы Valemax должны иметь преимущества, уравновешивающие шансы в конкурентной борьбе. Например:
VLOC может перевозить больше груза за один рейс;
Загружает 16 000 тонн руды в час;
Предлагает конкурентоспособные ставки фрахта;
Балкера Valemax рассчитаны на эксплуатацию в течение 30 лет;
VLOC получили Green Seal за выброс на 35% меньше CO2 по сравнению со стандартным балкером размера Capesize.
Екіпаж середнього торгового судна року так в 1860 налічував приблизно 250 чоловік. У 1880 році – близько 140 осіб. До 1900 року, коли пароплави витіснили вітрильники остаточно він скоротився до 100 чоловік. Екіпаж дизельного торгового судна в середині 20-го століття – це приблизно 40 осіб. На рубежі нового тисячоліття з середнім контейнеровозом цілком справлявся екіпаж […]
За 13 років сумарний тоннаж судів подвоївся і це ще не межа. У 2006 році світовий торговельний флот досяг дедвейту в один мільярд тонн. На сьогоднішній день дедвейт світового торгового флоту перейшов позначку в два мільярди. А до 2033 прогнозують три мільярди, але якщо темпи зростання складуть 3%. Як уточнюють експерти, такі показники досягнуті завдяки […]
Шановні моряки❗️ Зʼявилася петиція з приводу можливості отримання паспорту моряка за кордоном. Петиція була подана організацією USU сьогодні. Якщо бажаєте долучитися, залишаємо для вас посилання для підписів: https://petition.kmu.gov.ua/petitions/6082
‼️Важлива інформація для моряків стосовно закордонних паспортів‼️ Шановні українські моряки, які перебувають за кордоном! Ми нагадуємо про те, що у всіх громадян України є можливість оновити свій закордонний та внутрішній паспорт у мобільних пунктах Центру ДП Документ у Європі (Італія, Іспанія, Польща, Чехія, Німеччина, Словаччина) та у Стамбулі, Туреччина! Подбайте про продовження всіх своїх паспортів […]
Інноваційне дослідницьке судно будується для Гавайського університету в Маноа та Фонду Гавайського університету (UHF) від імені Гавайського інституту морської біології (HIMB), щоб дозволити їм отримати доступ і вивчати морське середовище на Гавайських островах. Унікальна конструкція судна стане фундаментальною для досягнення дослідницьких цілей Гавайського університету, і, за словами дослідників, знання, отримані під час наукових місій на […]
Всі подробиці в цьому пості!
Не так давно ЮНКТАД оприлюднила свій традиційний річний огляд морської індустрії Review of Maritime Transport 2018, що містить глибокий внутрішній аналіз судноплавства за минулий рік і досить точний прогноз на наступні кілька років. На думку експертів, судноплавна галузь демонструє непогані результати. У 2017 році приріст склав 4%, і середній темп в 3,8% збережеться як мінімум до […]
Світовий ринок будівництва портів відновлюється після рецесії, безліч проектів перебувають у стадії розробки і здійснення. Як і в багатьох інших галузях, світовий спад мав негативний вплив на ринок будівництва морських портів, будівництво нових портів і терміналів і реконструкція старих були відкладені або навіть скасовані через раптову брак коштів. Земляні роботи компанії Laing O ‘Rourke в […]