Суецький канал — бесшлюзовий судноплавний канал в Єгипті, що з’єднує Середземне і Червонеморя. Зона каналу вважається умовною межею між двома материками, Африкою іЄвразією. Найкоротший водний шлях між Індійським океаном і акваторієюСередземного моря – Атлантичного океану (альтернативний маршрут протяжні на8 тис. Км). Суецький канал був відкритий для судноплавства 17 листопада 1869 року.
Знаходиться на захід від Синайського півострова, має довжину в 160 км, ширину по дзеркалу води до 350 м, по дну – 45-60 м, глибину 20 м. Канал розташований в Єгипті між Порт-Саїдом на Середземному морі і Суецом на Червоному морі. На східній стороні каналу навпроти Порт-Саїда знаходиться Порт-Фуад, де розміщена Адміністрація Суецького каналу. На східній стороні каналу навпроти Суеца знаходиться Порт-Тауфік.Главние порти: Порт-Саїд і Суец. На каналі в районі озера ТИМС розташований великий промисловий центр – місто Ісмаїлія.
Перебіг на каналі в зимові місяці відбувається з гірких озер на північ, а влітку назад з Середземного моря. На південь від озер протягом змінюється в залежності від припливів і відливів.
Економічне і стратегічне значення каналу
Канал зробив негайне і неоціненний вплив на світову торгівлю. Шістьма місяцями раніше була введена в дію Перша трансконтинентальна залізниця, і весь світ можна було тепер обігнути в рекордні терміни. Канал зіграв важливу роль в експансії і подальшої колонізації Африки. Зовнішні борги змусили Ісмаїла Пашу, який змінив Саїда Пашу, продати в 1875 році свою частку паю в каналі Великобританії.
«Загальна компанія Суецького каналу» по суті стала англо-французьким підприємством, Єгипет був відсторонений і від управління каналом і від прибутків.Фактичним господарем каналу стала Англія. Це положення ще більше зміцнилося після того, як вона окупувала Єгипет в 1882 році.
У 1888 році в Стамбулі була підписана Міжнародна конвенція з метою створення певної системи, призначеної гарантувати всім державам вільне плавання по каналу.
У роки Першої та Другої світових воєн судноплавство по каналу фактично регулювала Великобританія.
26 липня 1956 року президент Єгипту Гамаль Абдель Насер націоналізував канал.Це призвело до вторгнення британських, французьких та ізраїльських військ і початку тижневої Суецької війни 1956 року. Канал був частково зруйнований, частина кораблів потопили, в результаті судноплавство було закрито до 24 квітня 1957 року народження, поки канал не був розчищений за допомогою ООН.Миротворчі сили ООН були введені для підтримки статусу Синайського півострова і Суецького каналу як нейтральних територій.
Після Шестиденної війни 1967 року канал знову був закритий. У ході наступної арабо-ізраїльської війни 1973 року єгипетська армія успішно форсувала канал; в подальшому ізраїльська армія здійснила «у відповідь форсування». Після закінчення війни канал був розмінували силами ВМС США (в траленні підходів до Каналу, в Суецькому затоці, брали участь кораблі ВМФ СРСР) і відкритий для використання 5 червня 1975 року.
Теперешній час
Канал не має шлюзів через відсутність перепаду рівнів морів, які він з’єднує, і височин на його шляху. Канал дозволяє проходити навантаженим судам і кораблям:
Деякі супертанкери не можуть проходити через канал, інші – можуть вивантажити частину ваги на судна, що належать каналу, і завантажити його назад на іншому кінці каналу. Канал має один фарватер і кілька ділянок для розбіжності кораблів.
Глава адміністрації Суецького каналу Ахмед Алі Фадель заявив, що черговий етап днопоглиблювальних робіт завершений, і глибина каналу складає 66 футів (20,1 м). Надалі планується забезпечити проходження супертанкер з осадкою до 22 метрів.
Суецький канал є одним з основних джерел доходу Єгипту, поряд з видобутком нафти, туризмом і сільським господарством.
Єгипетська Адміністрація Суецького каналу (Suez Canal Authority, SCA) повідомила, що за підсумками 2009 року через канал пройшло 17 155 суден, що на 20% менше, ніж у 2008 році (21 170 кораблів). Для бюджету Єгипту це означало скорочення доходів від експлуатації каналу з 5,38 млрд доларів США в докризовому 2008 році до 4,29 млрд доларів США в 2009.
За словами глави Адміністрації каналу Ахмада Фаделя в 2011 році через Суецький канал пройшло 17 799 суден, що на 1,1 відсотка менше, ніж роком раніше. При цьому на транзит суден єгипетська влада заробили 5,22 мільярда доларів (на 456 мільйонів доларів більше, ніж в 2010 році).
У грудні 2011 року влада Єгипту оголосила, що тарифи за транзит вантажів, що не змінювались протягом останніх трьох років, з березня 2012 року виростуть на три відсотки.
За даними 2009 року близько 10% світових морських повідомлень проходить через канал. Прохід по каналу займає близько 14 годин. В середньому за день по каналу проходять 48 суден.
Управління
Суецьким каналом до 1956 року управляла Компанія Суецького каналу,приєднана до Адміністрації Суецького каналу президентом Єгипту Гамаль-АбдельНасером.
Головами SCA були:
З’єднання між берегами
Міст Ель-Фердан. Розвідний залізничний міст
Мост Мубарак . Автодорожний міст
Суецький канал за 60 секунд:
Екіпаж середнього торгового судна року так в 1860 налічував приблизно 250 чоловік. У 1880 році – близько 140 осіб. До 1900 року, коли пароплави витіснили вітрильники остаточно він скоротився до 100 чоловік. Екіпаж дизельного торгового судна в середині 20-го століття – це приблизно 40 осіб. На рубежі нового тисячоліття з середнім контейнеровозом цілком справлявся екіпаж […]
За 13 років сумарний тоннаж судів подвоївся і це ще не межа. У 2006 році світовий торговельний флот досяг дедвейту в один мільярд тонн. На сьогоднішній день дедвейт світового торгового флоту перейшов позначку в два мільярди. А до 2033 прогнозують три мільярди, але якщо темпи зростання складуть 3%. Як уточнюють експерти, такі показники досягнуті завдяки […]
Шановні моряки❗️ Зʼявилася петиція з приводу можливості отримання паспорту моряка за кордоном. Петиція була подана організацією USU сьогодні. Якщо бажаєте долучитися, залишаємо для вас посилання для підписів: https://petition.kmu.gov.ua/petitions/6082
‼️Важлива інформація для моряків стосовно закордонних паспортів‼️ Шановні українські моряки, які перебувають за кордоном! Ми нагадуємо про те, що у всіх громадян України є можливість оновити свій закордонний та внутрішній паспорт у мобільних пунктах Центру ДП Документ у Європі (Італія, Іспанія, Польща, Чехія, Німеччина, Словаччина) та у Стамбулі, Туреччина! Подбайте про продовження всіх своїх паспортів […]
Інноваційне дослідницьке судно будується для Гавайського університету в Маноа та Фонду Гавайського університету (UHF) від імені Гавайського інституту морської біології (HIMB), щоб дозволити їм отримати доступ і вивчати морське середовище на Гавайських островах. Унікальна конструкція судна стане фундаментальною для досягнення дослідницьких цілей Гавайського університету, і, за словами дослідників, знання, отримані під час наукових місій на […]
Всі подробиці в цьому пості!
Не так давно ЮНКТАД оприлюднила свій традиційний річний огляд морської індустрії Review of Maritime Transport 2018, що містить глибокий внутрішній аналіз судноплавства за минулий рік і досить точний прогноз на наступні кілька років. На думку експертів, судноплавна галузь демонструє непогані результати. У 2017 році приріст склав 4%, і середній темп в 3,8% збережеться як мінімум до […]
Світовий ринок будівництва портів відновлюється після рецесії, безліч проектів перебувають у стадії розробки і здійснення. Як і в багатьох інших галузях, світовий спад мав негативний вплив на ринок будівництва морських портів, будівництво нових портів і терміналів і реконструкція старих були відкладені або навіть скасовані через раптову брак коштів. Земляні роботи компанії Laing O ‘Rourke в […]