Панамський канал – судноплавний канал, що з’єднує Панамський затоку Тихого океану з Карибським морем і Атлантичним океаном, розташований на Панамському перешийку на території держави Панама.
50-кілометровий канал створив важливий короткий шлях для суден: після того, як канал був побудований, шлях між Нью-Йорком і Каліфорнією став помітно короче, так як не потрібно було тепер “робити круг” навколо частини Південної Америки, скоротивши дорогу майже на 8000 миль Канал, який використовує систему дренажу для підняття кораблів на 85 футів над рівнем моря, був самим великим інженерним проектом свого часу.
Ідея будівництва каналу з’явилася ще в 16 столітті
У 1513 році іспанський дослідник Васко Нуньес де Бальбоа став першим європейцем, який виявив, що Панамський перешийок зв’язує Атлантичний і Тихий океани. Однак геодезисти того часу оголосили, що будівництво не представляється можливим.
Засновники Суецького каналу і Ейфелевої вежі були засуджені за невдале будівництво Панамського каналу
Компанія Лессепса, яка розробляла проект Суецького каналу, почала рити канал через Панам. Проект страждав від поганого планування, інженерних завдань і тропічних захворювань, в результаті чого загинули тисячі робітників. Гюстава Эйфеля, яка розробляла знамениту башню в Парижі, потім наняли, щоб створити дентини для каналу. Тем не менее будівництво остаточно провалилось в 1889 році. Це викликало сильний скандал, Лессепс та Гюстав були обвинувачені у шахрайстві та притягнені до в’язниці.
Америка з самого початку хотіла побудувати канал в Нікарагуа, а не в Панамі
Протягом 1800-х років, США хотіли побудувати канал, що зв’язує Тихий і Атлантичний океани в Нікарагу, оскільки вважали, що це буде більш вигідним для них за економічними та політичними причинами.
Більше 24 000 робочих погибли в процесі будівництва каналу
Будівельникам каналу доводиться стикатися з безліччю перешкод, включаючи складну ландшафт, гарячу, влажну погоду, сильні дощі і серйозні тропічні хвороби, такі як жовта лихорадка і малярія.
Понад 14 000 кораблів пересекают канал щодня
Американські кораблі використовують канал більше всіх, але по ньому також ходять судна з Китаю, Чилі, Японії, Колумбії та Південної Кореї. Кожне судно, яке проходить через канал, повинно заплатити податок залежно від розміру та обсягу вантажу. Сбори для самих великих кораблів можуть досягати до 450 000 $.
США передали контроль каналу в Панамі в 1999 році
У 1977 році президент Джимми Картер та генерал Омар Торріхос підписали договори, передаючи контроль каналу в Панамі в 1999 році, але залишили право США застосовувати військову силу для захисту водного шляху від будь-яких загроз.
На сьогоднішній день заплановано розширення каналу. Розширений канал буде мати можливість пропустити вантажні судна, що перевозять 14 000 20-футовых контейнерів, що майже в три рази більше, ніж в даний час. Проект розширення, як очікується, буде завершено наприкінці 2016 року. оновлення Проект розширення завершено, і вже по нему ходять те самі контейнеровоз-гіганти.
Екіпаж середнього торгового судна року так в 1860 налічував приблизно 250 чоловік. У 1880 році – близько 140 осіб. До 1900 року, коли пароплави витіснили вітрильники остаточно він скоротився до 100 чоловік. Екіпаж дизельного торгового судна в середині 20-го століття – це приблизно 40 осіб. На рубежі нового тисячоліття з середнім контейнеровозом цілком справлявся екіпаж […]
За 13 років сумарний тоннаж судів подвоївся і це ще не межа. У 2006 році світовий торговельний флот досяг дедвейту в один мільярд тонн. На сьогоднішній день дедвейт світового торгового флоту перейшов позначку в два мільярди. А до 2033 прогнозують три мільярди, але якщо темпи зростання складуть 3%. Як уточнюють експерти, такі показники досягнуті завдяки […]
Шановні моряки❗️ Зʼявилася петиція з приводу можливості отримання паспорту моряка за кордоном. Петиція була подана організацією USU сьогодні. Якщо бажаєте долучитися, залишаємо для вас посилання для підписів: https://petition.kmu.gov.ua/petitions/6082
‼️Важлива інформація для моряків стосовно закордонних паспортів‼️ Шановні українські моряки, які перебувають за кордоном! Ми нагадуємо про те, що у всіх громадян України є можливість оновити свій закордонний та внутрішній паспорт у мобільних пунктах Центру ДП Документ у Європі (Італія, Іспанія, Польща, Чехія, Німеччина, Словаччина) та у Стамбулі, Туреччина! Подбайте про продовження всіх своїх паспортів […]
Інноваційне дослідницьке судно будується для Гавайського університету в Маноа та Фонду Гавайського університету (UHF) від імені Гавайського інституту морської біології (HIMB), щоб дозволити їм отримати доступ і вивчати морське середовище на Гавайських островах. Унікальна конструкція судна стане фундаментальною для досягнення дослідницьких цілей Гавайського університету, і, за словами дослідників, знання, отримані під час наукових місій на […]
Всі подробиці в цьому пості!
Не так давно ЮНКТАД оприлюднила свій традиційний річний огляд морської індустрії Review of Maritime Transport 2018, що містить глибокий внутрішній аналіз судноплавства за минулий рік і досить точний прогноз на наступні кілька років. На думку експертів, судноплавна галузь демонструє непогані результати. У 2017 році приріст склав 4%, і середній темп в 3,8% збережеться як мінімум до […]
Світовий ринок будівництва портів відновлюється після рецесії, безліч проектів перебувають у стадії розробки і здійснення. Як і в багатьох інших галузях, світовий спад мав негативний вплив на ринок будівництва морських портів, будівництво нових портів і терміналів і реконструкція старих були відкладені або навіть скасовані через раптову брак коштів. Земляні роботи компанії Laing O ‘Rourke в […]